sobota, 12 maja 2012

.35.


  
Szczerze mówiąc nie wiele serników udało mi się upiec w moim życiu kulinarnym, ponieważ temat powiązany z kuchnią i wypiekami nie interesował mnie jeszcze rok temu. Jestem pewna, że będę miała jeszcze wiele okazji, aby przygotować wiele, wiele innych serników jak i różnorodnych ciast. 
Wprawdzie sama upiekłam tylko 2 rodzaje serników, ale ten, którego przedstawiam Wam dzisiaj zasmakował mi o wiele bardziej niż ostatni. Jest delikatny, puszysty i wilgotny a jedzenie go sprawia niesamowite uczucie...czekolada w magiczny sposób rozpływa się w ustach. 
  Przepis na ten Puszysty Sernik pozwoliłam sobie użyć z bloga Emmy

Puszysty, delikatny sernik / tortownica o średnicy 21cm /
- 1kg twarogu ( Ja kupiłam w kostkach i sama 2 razy go zmieliłam )
- pół szklanki mleka ( użyłam 1,5% )
- 50g miękkiego masła
- 3 łyżki z czubem mąki ziemniaczanej 
- 6 jajek ( żółtka i białka osobno )
- opakowanie cukru waniliowego
- szklanka cukru 
- kilka kropel aromatu waniliowego 

Dodatkowo:
- tabliczka gorzkiej czekolady
- posypka cukrowa 

Twaróg zmielić 2 lub 3 razy. Zmiksować go razem z masłem, mąką, żółtkami, cukrem oraz aromatem. Dodawać stopniowo mleko, cały czas miksując na gładką masę. W osobnym naczyniu ubić białka na sztywną pianę, następnie przełożyć ją do masy serowej i ponownie zmiksować. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia i wylać masę serową. Ciasto piec w 60-80 minut w 180 stopniach nie otwierając piekarnika (!) bo sernik może opaść. Gdy ciasto będzie już gotowe, piekarnik wyłączyć i ciasto zostawić w nim na kolejne 40 minut wciąż nie otwierając drzwi piekarnika. Po upływie niespełna 40 minut, uchylić piekarnik, a ciasto zostawić w jego środku na kolejne 30 minut po czym wyjąć i dać mu wystygnąć w temperaturze pokojowej, następnie włożyć do lodówki ( mój sernik stał w lodówce około 1,5h ).

2 komentarze:

  1. podasz link do bloga emmy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamieściłam go pod w notce, pod nazwą imienia blogowiczki. :)

      Usuń