niedziela, 6 maja 2012

.28.

Wczoraj niestety nie miałam możliwości,żeby cokolwiek napisać. Wracając z zawodów ostatnimi siłami doszłam do domu nie patrząc na chaos panujący w moim pokoju, rozłożyłam łóżko i od razu zasnęłam. Dziś jest o wiele lepiej, czuję się dobrze z myślą, że zajęłam drugie miejsce chociaż nie ukrywając pierwsze byłoby lepsze, aczkolwiek to były pierwsze zawody w tym sezonie i będę teraz ciężko pracowała na to, aby te sukcesy przychodziły mi łatwiej a przede wszystkim, żebym była bardziej z nich zadowolona. 


Ciasto z truskawkami
1 margaryna
2 jajka
2 żółtka
2 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
400g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
ew. 2-3 krople aromatu waniliowego 
400g truskawek

Utrzeć na puch jajka z cukrami i margaryną. Dodawać stopniowo wymieszaną mąkę z proszkiem do pieczenia, na koniec dodać kilka kropel aromatu waniliowego. Ciasto można wstawić do lodówki, ale nie jest to konieczne. Truskawki umyć, przekroić na pół. Blachę wysmarować masłem lub margaryną. Zrobić kruszonkę, odstawić ją do lodówki na 10-15 minut. Na blachę wyłożyć łyżką ciasto, lekko wyrównać. Następnie ułożyć połówki truskawek, przecięciem do góry. Posypać kruszonką i wstawić do piekarnika. Piec około 50 minut w 180 stopniach. 

Kruszonka 
185g mąki
100g zwykłego cukru
100g masła
1 cukier waniliowy ( 16g )

Masło roztopić  w rondelku. Suche składniki razem wymieszać, następnie zalać je gorącym masłem i dokładnie wymieszać. 

2 komentarze:

  1. GRATULACJE ! Jesteś mistrz :D

    Ciasto też prezentuje się obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje! A ciasto bardzo mi się podoba <3

    OdpowiedzUsuń